Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramatická výchova jako cesta k poznávání literatury
Samotánová, Pavla ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Zapojení dramatické výchovy do výuky na základních školách patří ke stále více diskutovaným tématům současného vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá především využitím dramatické výchovy jako podpůrné učební metody při práci s literárními texty. Hlavním cílem je porovnání efektivity literární výchovy využívající standardních učebních postupů s výukou za pomoci metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se zabývám především pojmy osobnost dítěte mladšího školního věku, gramotnost (resp. čtenářská gramotnost) a dramatická výchova. Praktická část zdůrazňuje, jak silný vliv má na dětského čtenáře právě vlastní zkušenost, a tím podtrhuje efektivitu a rozmanitost uplatnění metod a technik dramatické výchovy nejen v literární výchově, ale také v ostatních předmětech. V praktické části je rovněž uvedena metodika a závěry provedeného výzkumu založeného na dotaznících, které sloužily k zaznamenání a sledování zapamatovaných informací. Cílovou skupinu výzkumu tvořili žáci mladšího školního věku.
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.
Analýza připravenosti učitelů zvládat problematické chování dětí s neurovývojovou poruchou ADHD
Šimek, Adam ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Uhlíková, Petra (oponent) ; Franiok, Petr (oponent)
Cílem dizertační práce s názvem Analýza připravenosti učitelů zvládat problematické chování dětí s neurovývojovou poruchou ADHD bylo vyhodnotit připravenost učitelů na ZŠ pro práci s dětmi, které mají ADHD neboli hyperkinetickou poruchu. Dalšími cíli bylo zjistit, na jaké úrovni jsou jejich znalosti, informovanost a povědomí o této problematice. V neposlední řadě jsme zjišťovali, zda učitelé vědí, že dítě s ADHD ve třídě velmi pravděpodobně mají a jak s těmito dětmi pracují. Ve výzkumu jsme konfrontovali aktuální teoretické poznatky, které nám poskytuje věda a výzkum s těmi praktickými, které vyplynuly z dotazníkového šetření. Poukázali jsme tak na podceňovaný, a přitom významný problém současného školství. Teoretickými východisky byla nezpochybnitelná data týkající se výzkumného tématu, tedy ADHD, kterými jsme dokládali významnost této problematiky. V praktické části výzkumu jsme se soustředili na znalosti učitelů a jejich povědomí o ADHD a na jejich zkušenosti v běžné praxi na základních školách. Výzkumný soubor se skládal z 199 pedagogů na různých typech škol a z různých geografických oblastí České republiky. Ve výzkumu jsme použili smíšený výzkum. Nejprve probíhal kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Po shromáždění a analýze dat jsme provedli dodatečný kvalitativní výzkum metodou...
Sociální znevýhodnění dětí a mládeže na dětském psychiatrickém oddělení.
Buschtová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá klienty dětského psychiatrického oddělení, kteří jsou zde hospitalizováni s poruchami chování a přizpůsobení. Charakteristickým rysem těchto dětí je problémové chování a maladaptace pramenící z jejich sociálního znevýhodnění, jež má více podob. Prostředí a režim dětské psychiatrie jim nastavuje odlišná sociální měřítka a výchovné vzory, s nimiž si zvnitřňují jiné hodnotové vzorce a potřeby. Teoretická část definuje pojem sociálně znevýhodněné dítě. Dále uvádí funkci rodiny, vztahovou vazbu, výchovné styly jako základ primární socializace a jako základní kámen jejich působení ve společnosti. Praktická část je zpracována v podobě sedmi případových studií, které popisují jednotlivé klienty zařízení a jejich působení v tomto specifickém prostředí. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo dokázat u těchto dětí školního věku vliv sociálního znevýhodnění na jejich psychiku, jež se projevuje špatnými autoregulačními mechanismy, malým sebehodnocením a poruchami chování. Dalším cílem této práce bylo třeba zjistit, do jaké míry má na tyto děti dopad odlišné sociální prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dramatická výchova jako cesta k poznávání literatury
Samotánová, Pavla ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Zapojení dramatické výchovy do výuky na základních školách patří ke stále více diskutovaným tématům současného vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá především využitím dramatické výchovy jako podpůrné učební metody při práci s literárními texty. Hlavním cílem je porovnání efektivity literární výchovy využívající standardních učebních postupů s výukou za pomoci metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se zabývám především pojmy osobnost dítěte mladšího školního věku, gramotnost (resp. čtenářská gramotnost) a dramatická výchova. Praktická část zdůrazňuje, jak silný vliv má na dětského čtenáře právě vlastní zkušenost, a tím podtrhuje efektivitu a rozmanitost uplatnění metod a technik dramatické výchovy nejen v literární výchově, ale také v ostatních předmětech. V praktické části je rovněž uvedena metodika a závěry provedeného výzkumu založeného na dotaznících, které sloužily k zaznamenání a sledování zapamatovaných informací. Cílovou skupinu výzkumu tvořili žáci mladšího školního věku.
Využití inovativních metod výuky ke zkvalitnění vzájemných vztahů mezi žáky na prvním stupni základní školy
Schneiderová, Martina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
ANOTACE: Cílem diplomové práce je zjistit, zda zavedení inovativních přístupů ve vyučování může pomoci ke zkvalitnění vzájemného chování, komunikaci a spolupráci dětí v již zavedeném kolektivu. Snahou uvedeného přístupu je utváření a rozvoj pozitivního třídního klimatu a tím podnětného prostředí pro výuku inovativními metodami (metodami moderního vyučování). Teoretická část se zabývá problematikou vzniku inovativních metod spojeného s novým pohledem na osobnost dítěte, popisuje některé alternativní školy a programy, ve kterých mají inovativní metody svůj původ. Cílem teoretické části je vymezení pojmu metody výuky s akcentem na metody inovativní, které mají vliv na utváření pozitivního třídního klimatu. Dále se teoretická část zabývá pojmem inovace a jeho pojetím, rolí učitele a charakteristikou žáka středního školního věku. Výzkumná část popisuje průběh a realizaci zavedení inovativních metod u žáků 4. ročníku základní školy. Cílem praktické části je zjištění, zda lze v zavedeném kolektivu pomocí inovativních přístupů vyvolat pozitivní změny klimatu třídy. Formou dotazníků jsou analyzovány výsledky zjištění a následně porovnány s výsledky dotazníkového šetření v kontrolní skupině. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda, inovace, osobnost dítěte, osobnost učitele, třídní klima
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.